background image
CZ | EN
Facebook - Lenka Vagnerová & Company
YouTube - Lenka Vagnerová & Company

Lenka Vagnerová & Company 


pořádá 


WORKSHOP s famózním francouzským režisérem, performerem a pedagogem LIONELEM MÉNARDEM s možností KONKURZU do nové inscenace. 
Workshop je otevřen profesionálním tanečníkům, hercům a performerům s výraznou divadelní zkušeností.


Cena workshopu je 2 500,- Kč. 
Své CV a přihlášky posílejte na info@lenka-vagnerova.cz
Konání: 8.6. - 10.6. 2018 od 9:30-15:00


Choreodrama
Vytvoření představení, podobně jako učení, je dobrodružství, na které lze nahlížet z různých úhlů.
U mě, vzhledem k povaze mé práce, se podobá migraci: skupinka převezme roli živočišného druhu, ale stejně jako on se stane formou i zárodkem cesty zároveň. Její itinerář je determinován jednotlivými prvky, momentem, hráči. K označení konečné destinace rád používám termín choreodrama. 
Choreografická dramata jsou nejvhodnější scénické formy k předání výsledků mého výzkumu.
V centru je repertoár Marcela Marceau, který kontruje fantaziím Philippa Gentyho s intenzitou obrazů Jean Paula Goudeho.
Co v umělci generuje pohyb, jak jej vést, živit a jak umožnit, aby se jeho výkon rozvinul? Jak zabydlet lidské tělo v průběhu vystoupení, jak jej povznést nad techniku a pokyny režiséra, nechávat se znovu a znovu vyzívat ke hře, znovu ji hrát, hrát pro to, co je v sázce, znovu se dívat a nalézat potěšení, aniž by ho neumořila daná pravidla. Zhmotnit něčí přítomnost, překročit mentální přípravu, která vytváří uvědomění: umělec se podobá špičkovému atletovi, který vybíhá na dráhu s pocitem, že je to marné, ale představuje to celý jeho život.


LIONEL MÉNARD
It all begins in 1987: Lionel decides to stop with one-night-stands. He discovers Marcel Marceau that year and spends ten years working together with his company. Within the context of a filmscript, he listens to Alexandro Jodorowski, after a good meal he becomes Ticky Holgado’s coach. After several auditions, he finally joins Philippe Genty’s  company. Chancing on a disc of contemporary music, he brings the Arditi Quartet to the stage. He spends a week with Michael Jackson and Marcel Marceau preparing "Childhood" for HBO and writes a small outline for a Philippe Glass evening at the Carnegie Hall. Claude Lelouch offers him the part of Jesus in a trilogy and he works as a choreographer for Jean Paul Goude and Lea Seydoux. He loves the Gymnopédies and goes on to create "Bonjour Monsieur Satie" at the Konzerthaus Berlin and to stage Bodecker & Neander. He is invited to write and set up a "show for the little ones" at the Luxembourg Philharmonic, he stages The Snark at the Sydney Festival with Scott Kohler and Out of the Blue with Alexander and Wolfram at the Valencia Festival in Venezuela, He manipulates a bird for François Morel and tries to make François dance, he then meets Bartek Ostapczuk in Dresden, which is the prelude to several works in Poland...
The point common to all these meetings is that they make Lionel travel to all four corners of the earth. The piece of which he is most proud, however, was performed only once and did not depart its four walls – this was the directing of "La Volière" at the Fresnes Penitentiary Centre for long-term prisoners.